söndag, augusti 17, 2008

... i vilken vår hjältinna avslutar sommaren

När jag kom hem från den öländska jobbkickoffen kollade jag saldona på mina konton. DÄM! Jag hade ju toklite pengar kvar... Bara ett par dagar innan Slottsskogen Goes Progressive blev jag alltså tvungen att göra ett val; åka till SGP eller se Opeth nästa fredag på Malmöfestivalen. Våndan var total och sedan sa jag till Peter att jag valt Opeth. Vi hade knappt lagt på luren förrän Linus ringde (han var på väg för att häsla på mig ett par dagar) och sa att han hade med sig en delbetalning på skulden (han har lånat en del...)! Jag tog ett glädjeskutt, ringde upp Peter igen och sa att jag skulle med. Och det ångrar jag inte en minut. Vilket sanslöst skönt gäng människor som slutit upp. Peter parkerade den lilla röda Canp Funkbussen precis bakom scenen och sedan var det för-, under- och efterfest så det stod härliga till! Musiken var ruskigt bra: Öresund Space Collective, Moon Safari, Anekdoten och Johan Randén och Synkopaterna såg jag - Darkwater missades, men det känns som en mycket fullödig och givande musikupplevelse. Dansant var den, dessutom! Ja, t o m vädret var på vår sida!

Och så har jag alltså campat i Slottsskogen. En ny upplevelse, som säkert inte var helt laglig - men vem bryr sig?

En helt perfekt avrundning på en fantastiskt innehållsrik, varm (på flera vis) och upplevelsespäckad sommar! På fredag ska jag inleda hösten, med Malmöfestivalen och Opeth!

Peter och Jacob släppte av mig vid Gbg C, för att jag ska ta direkttåget hem. Strax efter att jag slagit mig ner på stationen med en kaffe och en bok upptäckte jag att Linus fått med sig mina hemnycklar. Lätt panik. Men det löste sig. Han åkte ut till Falkenbergs station, lämnade dem till en konduktör på ett norrgående tåg och om tio minuter ska jag gå ut på perrongen, när det kommer in, och hämta mina nycklar. Skönt att det gick att lösa så, så jag slapp boka om och åka om Falkenberg-Lund hem. Dels hade det ju kostat mig en extra slant, dels fanns det inga sittplatser så jag hade fått göra som förra söndagen och sitta på golvet i timtal...

Nu är det dags för nyckelhämtning. När jag fått dem ska jag gå och köpa med mig lite sushi och sedan hoppa på mitt eget tåg hem till Emmaboda.

Stay tuned, me lovely ones!

3 kommentarer:

Caligula sa...

Opeth blir hur kul som helst! =D

dyermaker sa...

Du ska också dit? KUL!

Caligula sa...

Ska jag inte missa! Sångaren hade ju vattkoppor senast jag skulle se dem, hoppas man slipper barnsjukdomar nu! =)