söndag, augusti 24, 2008

... i vilken vår hjältinna skriver om något helt annat

När jag kom hem från Skåneland igår låg Pandurokatalogen och väntade på mitt hallgolv. Pandurokatalogen och IKEA-katalogen. Samt nya numret av Språktidningen. Och senaste numren av Dagens ETC och ETC.nu. Snacka om stress... GAH! Vilken/vad skulle jag börja med..?

Än så länge har jag bara läst ETC. Nyheter är ju ändå färskvara. Sedan ska det nog få bli IKEA-katalogen fast jag vet att det är helt förödande. Inte läge att börja fundera på ändringar och/eller nytt när jag ska flytta framöver. Pandurokatalogen kanske kan bli en pysselkick? Fast jag är mest sugen på ett nytt stickprojekt, just nu. Börjar bli hög tid att tänka framåt; tänka jul. Jo, faktiskt. I'm the queen of procrastination - så är det! - men när det gäller vissa saker tycker jag om framförhållning och o-stress. Jag vet redan vad Lillmysen ska få; hoppas den finns kvar när jag är i stan nästa gång!

Språktidningen sparar jag till sist. Eller lägger på toa. Bra läsning där och i badet.

Nu: promenad till affären för lite inköp till veckans luncher.

Inga kommentarer: