måndag, augusti 18, 2008

... i vilken vår hjältinna hittar på lite muntrationer

Det är kul att muntra upp sina medmänniskor. De flesta behöver inte så mycket för att åtminstone småle. På den stora spegeln i personalens kapprum satte jag upp ett litet urklipp:

Inte ett leende före vecka 44!

Sedan spanade jag i smyg på mina kollegor när de passerade spegeln. Flera stycken småfnissade lite stillsamt. Om man är lärare kan man faktiskt tycka att det är lite kul... ;-)

Om man är lärare kan man faktiskt tycka ett den här är rolig, också:













Den förstorade jag och satte upp när vi hade de nationella proven och vi alla var arga för att de nya direktiven inte alls var schyssta för de av våra elever som är i behov av särskilt stöd. Här hade de fått höra i 2½ år att de skulle få använda samma kompensatoriska hjälpmedel som de alltid använt... och så rycker Skolverket brutalt undan mattan under deras fötter. Det förvånar mig att inte de elever som bär glasögon eller linser var tvungna att lägga dem åt sidan också...

1 kommentar:

Marsch sa...

Jag har en liknande bild, eller det är snarare en serie, med samma budskap. Verkligheten illustrerad.