fredag, augusti 08, 2008

... i vilken vår hjältinna beger sig ut på fiskafänge

Ikväll blir det stora fiskar. Inte att jaga. Inte att äta. Bara att njuta av! Jag åker ner till Agneta i Helsingborg och förutom en massa skönt och viktigt och vettigt och bra snack blir det utgång ikväll; vi ska sammanstråla på Gyllene Prag vid sjutiden, ett gäng, och äta lite... kanske dricka lite vin (åtminstone jag - för andra blir det nog snarare cider eller öl)... och sedan tar vi båten över Sundet för en stunds tung skön musik i Mountains och Novembers anda - och ändå gör grabbarna något helt eget av det arv de förvaltar! Mumma!









(Abramis Brama)

Och imorgon blir det balkanfest i Brekille, anordnat av kulturföreningen Leende Geten! Ännu ett mysigt (tänker jag) musikkalas ute i de nordskånska skogarna. Förfest vid Peters lilla röda buss, ute på ängen, med Agneta, Peter, Patric och annat gott folk. Najs!

Ha en absolut underbar helg, me lovely ones!




















(Abramis Brama, Slottsskogen Goes Progressive, 2004)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hittade ju hit! Hur dum i huvudet får jag va?! Namnet på bloggen fanns i huvudet igår och så var det borta idag. Men nu är minnet tillbaka.
Låter som en urbra kväll i Helsingborg! Jag älskar den stan. Bodde där i tio år. (Har jag säkert redan berättat..)
Önskar bort din oroliga magkänsla.