onsdag, augusti 27, 2008

... i vilken vår hjältinna utnyttjat sin fri- och rättighet

Jag är trött på att knyta näven i fickan. Jag ska göra revolution.

Åtminstone har jag startat en AVGÅ-JAN-BJÖRKLUND-grupp på Facebook. Inte blir det revolution av det, men jag har åtminstone utnyttjat min fri- och rättighet (kanske t o m skyldighet?) att på demokratiskt vis tala om när jag är onöjd och därvidlag försökt dra med mig andra och skapa ännu ett opinionshörn... Helst skulle jag haft ett alternativ att komma med - men det har jag inte.

Seså - hoppa in på fejsan och joina gruppen nu, om ni inte redan gjort det, me lovely ones!

3 kommentarer:

Caligula sa...

Count me in! ;-)

Har haft introduktion i samhällskunskap både idag och igår och betonat vikten av att att känna till sina rättigheter!

dyermaker sa...

Ljuvligt! Jag har en bestämd känsla av att du är en mycket skillad och uppskattad lärare! :)

Caligula sa...

Det där vet jag inte, haha! Det var t.o.m. en elev som sa att jag var en sträng lärare i veckan. Fast egentligen är jag hur flummig som helst. ;-D

Skojade med min chef idag när jag sa att jag fått fel lön och inte fick betalt för mina 45% i samhällskunskap. Där jag som sagt betonar vikten av att känna till sina rättigheter. ;-9