tisdag, augusti 19, 2008

... i vilken vår hjältinna åtminstone är uppe och klädd

Jag är lika trött nu, som jag var när jag la mig igår. Men jag är inte särskilt bekymrad - det rättar till sig. Det är tungt att både vända "rätt" på dygnet och dessutom börja jobba. Jag är i alla fall vaken, nyduschad, klädd och klar för jobbet. Dricker mitt kaffe, slösurfar och är lite pirrig i magen. Många nya elever att möta för min del. Jag undrar om eleverna fattar att även vi lärare är lite nervösa inför skolstarten; så mycket som ska klaffa, så många nya ungar att möta och skapa relationer med, nya kurser som ska genomföras och så ska det ju dessutom göras med kvalitet och inte så lite lust och glädje.

Efter jobbet ska jag ta itu med livet och med mig själv. Först ska jag ta en halvmil - helst joggandes - och sedan ska jag städa, fiffa och moffa här hemma. Några mejl till vänner ska också skrivas, så jag inte tappar bort dem. Sedan ska jag ringa ett viktigt samtal.

Ja, så får det bli, me lovely ones.





(Banksy, igen. Kommentar är egentligen överflödig...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du började senare än jag, men får eleverna tidigare? Jag ska vara nervös först på torsdag. Lycka till!

dyermaker sa...

Ja, jag började ju i onsdags - och idag är de här. Fortfarande kaos på schemafronten... valbara kurser inte klarra (vad kan väljas, vilka lärare ska hålla i vilka kurser och vilka salar är aktuella...).

Nu har jag iaf träffat min mentorsklass - det känns gott. Två nya elevgrupper i eftermiddag. GAH!