torsdag, augusti 07, 2008

... i vilken vår hjältinna undviker en snigel

Jo. Faktiskt. Posten trillade just ner på hallgolvet. Lite random reklam och så teveavgiften, dårå. Det är en avgift jag faktiskt gillar att betala. Visst önskar jag att den vore lägre (eller att det fanns ett pay-per-view-system) men att smita undan från den finns inte på min karta. Jag uppskattar public service och SVT1, SVT2, SVT24 och Kunskapskanalen är - by far - de kanaler jag oftast kollar på. "Oftast" är visserligen ett synnerligen relativt begrepp i mitt hem, i det här sammanhanget, men ändå...

Så. Inga sniglar på ögat här inte, me lovely ones.

2 kommentarer:

Caligula sa...

Haha, vi har samma älsklingskanaler! Men jag blir knappast förvånad! =)

Har blitt ännu mer noga med TV-licensen sen Alliansens första tilltänkta kulturminister hade bojkottat den i åratal av politiska skäl! =P

dyermaker sa...

Hehe... jag är inte heller förvånad.

Och visst kändes det extra gott att vara licensbetalare när den där Cecilia-vad-hon-nu-hette-mer avslöjades med skägget i brevlådan! :D