måndag, augusti 11, 2008

... i vilken vår hjältinna läst en bra artikel

Häromdagen skrev jag att jag med glädje betalar min teveavgift eftersom jag tycker att hela idén med public servicemedia är en bra och vettig grej. Idag läser jag DN i nätupplagan och hittar en debattartikel från igår, som paret Dabrowski skrivit. Jag gillar det jag läser - i stora drag... Inte minst det där med en betalkanal för sport... hehe.... inte bara för att jag är genuint ointresserad av sport som underhållning utan också för att det många gånger handlar om svindlande summor för tevebolagen - och därmed för mig som betalare av licensen, om sporten sänds via PS-teven. Summor som kunde användas till att stödja andra, och betydligt smalare produktioner.

Jag gillar också förslaget att slå ihop UR, SR och SVT. Snacka om effektiviserat utnyttjande av resurser! Det skulle kunna fungera alldeles utmärkt! Allt går - bara viljan finns!

Kanske är även idén om att ta teveavgiften via skattsedeln en bra grej? Då måste alla vara med och betala - inget jävla snålskjutsåkande...

Well... läs själva här!

Ute föll nyss ett riktigt ösregn. Det känns som höst fast jag absolut inte vill tänka så. Sommarlovet må vara slut snart, men inte sommaren! Jag muntrar upp mig med en Sparkstriss (Kimono My House, Propaganda och Indiscreet) i CD-växlaren och dricker mitt nybryggda Blue Java svart, hett och starkt, här ute på min balkong i en plötslig sol...

Stay tuned, me lovely ones!

Inga kommentarer: