fredag, februari 13, 2009

... in which our heroine is calling it a day

Ja, det får räcka nu. Jag har tagit halva köket. Sorterat, slängt, packat och burit ut skräp till sorteringen ute på gården. Imorgon har jag tvättstugan. Klockan sju. Det är så tidigt att det är hemskt. För att göra det lite mindre hemskt gick jag ner tidigare ikväll och såg att där var tomt. Raskt laddade jag alla fyra maskinerna och gick upp en stund och msnade med Agneta. Sedan gick jag ner och plockade ur maskinerna, tryckte i fyra nya och hängde upp det rena. När jag går ner imorgonbitti har jag bara två maskiner kvar att köra och en massa ren tvätt att ta vara på. Inte bara rena kläder utan också ett par mattor, mina sovrumsgardiner och någon kudde. Skönt!

På väg hem från jobbet, tidigare idag, var jag in på bibblan och lämnade några böcker. Guillous Men inte om det gäller din dotter låg och väntade på mig, så jag lånade den och en bok om Janis Joplin. Efter en dag där så mycket av min absolut grymma karma kickat in är jag trött. Jag skulle helst vilja lägga mig nära en annan kropp, kramas lite och få kill i nacken medan jag glider över i drömvärlden. Men nu kan jag inte det och då får ett fluffigt duntäcke och Jan Guillou duga som substitut. Inte optimalt, men okej.

G'natt, me lovely ones.

Inga kommentarer: