lördag, februari 14, 2009

... i vilken vår hjältinna haft fullt upp

Siccan a day. Jag är helt slut. Men kul har jag haft! Och flitig har jag varit!

Detta har jag hunnit med:

09.30:
- har morgonbloggat
- har skruvat ner gardinfästen i sov- och extrarum
- har putsat fönstret i extrarummet
- har tagit upp det sista av tvätten
- har chattat med Nina på fejsan
- har druckit en kanna kaffe och ätit fyra rostamackor med skotskt, lite bittersöt marmelad

13.30
- har städat klart i extrarummet
- har packat alla kläder (även ytter-) och skor/stövlar
- har mejlat lite med P
- har tömt alla garderober + städ- och linneskåpen i hallen
- har städat ur alla garderober + städ- och linneskåpen i hallen
- har sagt farväl till mina tidigare så snygga naglar
- har ätit lite frukt och druckit mer kaffe
- har spelat Fear of a Blank Planet 2 ggr
- har plockat ur allt i badrummet

19.45
- har plockat ur underskåpen i köket och packat
- har samlat alla verkligt superduperviktiga grejer i en Viktig Låda
- har flyttat över pengar till vanliga kontot så jag kan packa ner dosan i Viktiga Lådan
- har chattat lite med Nina på fejsan igen
- har städat ur underskåpen – även skåpet under diskbänken!
- mejlat mer med P
- druckit en stor mugg Earl Grey med socker och mjölk
- planterat om en växt vars rötter sprängt krukan…
- lagat och ätit en vidunderligt god risotto
- druckit en skvätt vin till det
- dammsugit och rullat ihop de stora mattorna
- plockat ur överskåpen och packat ner
- burit ut tre vändor till sorteringscentralen på gården

It's all in a day's work!

Nu däckar jag snart om inte det blir lite skajpande, förstås. Ska bara laga mig lite först.

G'natt, me hearties.

Inga kommentarer: