tisdag, februari 17, 2009

... i vilken vår hjältinna roat sig i sängen

Igår, när jag sånär somnat på parkettgolvet och just skulle till att lägga mig kom jag på att jag var hungrig. Verkligen hungrig. Jag hade lite bröd hemma, men det var ju tänkt till frukost. Så jag ringde ett pizzahak med hemkörning och beställde en calzone med vitlök, fläskfilé (yeah... as if... ;-)) och andra godsaker inuti.

När pizzabudet kommit och gått kröp jag ner i sängen med pizza och bok (Guillous Men inte om det gäller din dotter) och satt där och läste och åt sakta med fingrarna - vilket är en konst när det handlar om calzone, såvida man inte gillar tomatsås all over - och läste och kände mig smått sunkig - äta pizza med fingrarna i sängen är inte comme il faut - och kladdig. Skön och klart njutbar känsla - ni bör absolut prova vid tillfälle!

När jag ätit klart och sorgfälligt torkat av fingrarna med lite hushållspapper kröp jag djupt ner under täcket och somnade inte förrän jag läst ut boken. Sedan somnade jag tvärt och drömde skumma saker mest hela natten.Tyvärr är jag - av hänsyn till rikets säkerhet - förhindrad att avslöja mina drömmar för er, kära läsare.

Guillous bok var inte särskilt upphetsande utan snarare ganska förutsägbar (mycket manliga hederskodexar, franska maträtter och exklusiva drycker i sober miljö), men samtidigt a must read för mig som läst Ondskan, alla böckerna om Hamilton och de två senaste Fienden inom oss och Madame terror. A closure, sort of.

Dags att klä sig, kanske?

Och det är 11 dagar kvar, me lovely ones!

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt väl?

KRAM