torsdag, februari 05, 2009

... i vilken vår hjältinna morgnar sig

Nu backar Vatikanen... Man säger att påven inte var medveten om den minst sagt kontroversielle Williamsons revisionistidéer. No kidding...

Det larmas (no pun intended) om alltför höga ljudnivåer i skolan. Jag hoppas att det inte bara blir en massa prat utan att det också görs något. Det är ett seriöst arbetsmiljöproblem för både elever och personal och handlar inte så mycket om ljudnivån på själva eleverna under lektionstid, som slamriga lokaler med kass ljuddämpning (på min skola har något ljushuvud till fastighetsförvaltare t ex målat över ljudabsorbtionsplattorna...), skramliga stolar och ekande korridorer. Inte undra på att vi alla är trötta i huvudet vid slutet av dagen och/eller veckan. Det är ju aldrig tyst. Det finns ingen bra plats att dra sig undan bullret, heller - särskilt inte om man är elev. Av de tillfrågade skolorna i den aktuella undersökningen hade bara 12% handlingsplaner för att arbeta med (mot?) bullerbekymren. Jag undrar hur det är ställt hos oss?

Igår började jag mitt mer seriösa packande. Jag tar ett rum i taget. Fortfarande känns det som att jag slänger ner grejer än jag packar, men det är ju bara en bra sak. Jag reser med lätt bagage. Det är ett roligt arbete, när jag väl sätter mig för att göra det. Det som inte är så roligt är flyttstädningen - men så småningom kommer jag att vara klar med den också.

Idag blir det också lite början till slutet på jobbet. Jag ska sortera bland mina grejer och ta hem det som är mitt. Och så ska jag ha överlämning till Catharina, som kommer att ta över en hel del av min tjänst. Förhoppningsvis kommer jag då att känna att lite av stressen lättar.

Och det är 23 dagar kvar!

Inga kommentarer: