torsdag, februari 05, 2009

I vilken vår hjältinna fiffar & moffar

Jag diskar och plockar undan lite, sorterar en del grejer och Catharina hämtar ytterligare några saker som hon behöver, men inte jag. Växterna har fått lite vatten och jag är nu klar med alla garderober. Jag gillar inte när det blir för rörigt så jag har lagt lite energi på att småstäda också. Annat som hunnits med idag är en långlång arbetsfika och ett par telefonsamtal (Johanna och Helmer). Det känns som en bra dag på det hela taget! Och imorgon blir det ännu bättre; då är det ju Fin Fredag!

Nu soffar jag lite, med ett program om Sonja Åkesson på Kunskapskanalen. Jag har sett programmet förut men det tål att ses igen. Vore det inte för att jag är så sömnig skulle jag stanna uppe och se det följande programmet, om Toni Morrison - en absolut älsklingsförfattare! Det kändes helt fantastiskt när jag fick höra att hon skulle få nobelpriset (93? 94?) och jag faktiskt hade läst en hel drös av hennes böcker; ja, t o m hade dem i min bokhylla. Har ni inte läst henne så rekommenderar jag att ni gör det! Själv har jag inte läst hennes senaste - vilket jag har för avsikt att åtgärda.

NP: Black Sabbath - Over and over. Så jääääkla skön, me hearties. Enjoy:

4 kommentarer:

Caligula sa...

Underbar låt som gärna får avsluta både Heaven & Hell-konserten och hela SRF i sommar! =)

dyermaker sa...

Det tummar vi på, Cal! :D

Anonym sa...

Sabbath! Helgen är räddad!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.