måndag, februari 02, 2009

... i vilken vår hjältinna har några projekt

Idag, när jag var och handlade, kom jag ihåg att köpa torkade aprikoser (osvavlade, ekologiska dårå). Ända sedan jag läste Way Over Yonders skriv om vildjäst har jag varit så sugen på att testa och nu har jag just följt hennes instruktioner och en glasburk står i skåpet ovanpå kylen. Locket ligger löst på. Det ska bli spännande att följa vildjästens utveckling... för att inte tala om att sedan baka - och äta! - brödet som jästen ska användas till!

Ett annat projekt, förresten; just när jag skulle gå hem från jobbet dök [jobbar]kompisen Nina på mig med en tjock DVD-ask i högsta hugg. Var jag möjligen intresserad av att låna hem hela serien Förintelsen..? Ja, det var jag! Såklart! Jag har inte sett den sedan sent sjuttiotal då den gick som teveserie och jag minns vilket enormt intryck den gjorde på mig. En av de få teveserier jag pallat med att följa från början till slut, i mitt liv (de andra är, såvitt jag kan minnas, I Claudius, Krigets vindar, Nord och Syd samt Shogun). Ska se om jag kanske rentav ska börja se den redan ikväll.











Men först ska jag klippa några andra projekt; disken, plocka ihop tvätten och städa badrummet.

Stay tuned, me lovely ones.

2 kommentarer:

Caligula sa...

"I Claudius" är världens bästa TV-serie! =)

dyermaker sa...

Det kan jag tro att du tycker, O Caligula! :D

Men jag instämmer!