tisdag, februari 10, 2009

... i vilken vår hjältinna funnit något

Jag är ständigt på jakt efter kul och vettiga grejer att se tillsammans med mina elever. Idag hittade jag min gamle åttiotalsbekanting Adrian Mole på youtube. Åtminstone ett avsnitt. Men det skulle jag kunna visa och sedan se om någon/några nappar på att läsa Sue Townsends bok som faktiskt är väldigt rolig på ett lite torrt, bittert vis. Här får ni första delen av avsnittet. Bara en sådan sak som att mina sena tonårs älskling Ian Dury sjunger i början... Enjoy! ;-)

Nu ska jag plocka ihop lite grejer som ska iväg till Möjligheternas hus. Jag gillar tanken på att inte bara slänga bort grejer som är fullt användbara utan istället låta dem leva vidare med hos någon annan. Sedan ska jag rådda med ytterligare småpackning. Det börjar dra ihop sig, me lovely ones.














(Ian Dury, R.I.P)

2 kommentarer:

Caligula sa...

Kallade lillebrorsan Adrian Mole på 80-talet eftersom han hade röda strumpor. Bägge var sålda på den serien. Nu fick jag låten på skallen. Vad var det hans intellektuella flickvän hette nu igen? Pandora? =)

dyermaker sa...

Cal> Yes! Pandora Braithwaite!