måndag, februari 02, 2009

... i vilken vår hjältinna har nya projekt

Disk, tvättsortering och badrumsstädning avklarade. Olle Ljungström hjälpte till. Sämre peppwalla kan man ha. Nu dansar jag lite med Pugh medan det nya projektet - Röd Lugg På Svart Botten - verkar. När jag sköljt ur färgen tror jag att jag ska tömma skrivbordet fvb Möjligheternas Hus. Stolen är redan väck; den fick Catharina. På ett villkor: att nu när hon kan sitta så bekvämt vid datorn ska hon skaffa Facebook och sedan hålla kontakten med mig när jag flyttat.

Eller så lägger jag ner skrivbordsambitionerna och läser en stund. Bara ett kapitel kvar i Kumms bok om Che, nu. Förintelsen får vänta. Oavsett vilket ska jag spela lite Lars Winnerbäck strax. Ibland sätter suget in och då är det bara att ösa...

Inga kommentarer: