onsdag, februari 25, 2009

... i vilken vår hjältinna börjar knyta ihop säcken

Det är mycket nu. Överlämningar av grupper, lite planeringsstöd till de lärare som tar över efter mig, mycket hejdå till diverse elever (som ändå kommer att ha glömt mig nästa vecka ;-)), godis och adjö till mentorsklassen, mysfika med mina små engelskgrupper, röjning av arbetsbord och lådor, kaffestunder med kollegorna, prat med min favoritstäderska, tusen tankar på enskilda elever som jag önskar all lycka och välgång, en enkel avskedsafterwork och ungefär hundra andra saker samt veckans vanliga lektioner som ska fungera. Det känns roligt och vemodigt på samma gång. Klart trist är att det plötsligt satts in en musikaktivitet när jag ska ha sista lektionen med min engelsknia, vilket gör att vi inte kan fika och avrunda som jag tänkt. Framförhållning skadar aldrig.

Min egen framförhållning handlar mest om tankar på kommande vecka, på en ny arbetsplats. Spännande, roligt och antagligen fullständigt utmattande.

Och... det är 2 dagar kvar, me lovely ones!

Inga kommentarer: