söndag, april 05, 2009

... i vilken vår hjältinna vinkat av




























Nu är Johanna på väg hem till Falkenberg. Jag följde henne till centralen för att vinka av henne. Det är något visst med tågperronger och avsked. Jag blir lite vemodig, på något vis. I vilket fall kom hon ombord på tåget och hittade en bra plats i den obokade delen av tåget. På väg hem hoppade jag av vid Gullmarsplan, såg att jag hade några minuter över och köpte en murgröna och en dubbel rosenpelargon till balkongen. Det blir fint - även om de nog får stå inne ett par veckor till. Tyvärr upptäckte jag för sent att jag glömt mitt stora fina paraply i blomsterbutiken. Fan också. Fast... med lite tur kan jag kvista inom imorgon och kanske är det kvar! Om inte blir det synd om den jag möter som bär ett stort, svart golfparaply med en företagslogga på...

Idag är det inte alls sådär soligt och vårligt (därav paraplyet...) och helst skulle jag vilja kura inne med en bra bok och en balja te. Samtidigt har jag lite spring i benen och inga värre blessyrer efter gårdagen än att jag nog kan springa en runda och sedan gräva ner mig i en bok, med bautamuggen. Så jag gör det. Tar en runda, alltså.

Skön söndag på er, me lovely ones!

Inga kommentarer: