torsdag, april 23, 2009

... i vilken vår hjältinna fundrar

På mitt gym finns ett tjejgym. Dvs en avdelning som enbart är för tjejer. Man måste ha passerkort för att komma in och fönstren är frostade så att insyn utifrån är omöjlig. Ändå är det inte ovanligt att en del tjejer tränar beslöjade. Det ser väldigt varmt och bökigt ut. Och jag undrar naturligtvis varför de är beslöjade när män inte har tillträde till lokalen? Jag borde givetvis fråga och jag kommer att göra det, nyfiken som jag är. Men än så länge utbyter vi bara vänliga leenden och idag hjälpte jag ett par kvinnor med inställningar på maskinerna. Vi pratade lite om träningen och att det är ett fräscht och bra ställe att träna på. Prisvärt också. Men om slöjorna har vi inte pratat. Än...

Nu ska jag trilla i säng. Imorgon ska vi göra studiebesök i riksdagshuset, äta på ett trevligt café (våga vägra mackedonken!!!), gå på Stadsmuseet och se I huvudrollen: Stockholm samt - om vi får lust - åka upp i Katarinahissen. Inte alls omöjligt att det blir glass på Södermalmstorg, också! Imorgon ska det bli soligt och varmt! Underbart!

G'natt, me lovely ones!



























(Träna i min burka? Knappast...)

1 kommentar:

saturnus_78 sa...

Hej!jag undrar varför du blir störd av de beslöjade tjejerna. Alltså bära slöja eller ha på sig kläder ena täcker huvudet det andra kroppen?
som en slöjabärande tjej tycker jag att det inte är någon skillnad. vi är faktist vana att ha våra slöjor i alla levnads sitivationer, utan att det stör oss. man tänker inte på sin slöja. i allafall inte lika mycket som ni :))) inom islam får inte en muslimsk kvinna visa sig för män och även för kvinnor som inte är icke muslimer. Det är skälet för att de är beslöjade på gymmet.jag hoppas att jag har kunnat upplysa dig.