tisdag, april 21, 2009

... i vilken vår hjältinna gjort en god gärning






Idag gjorde jag ett undantag. Den jättepigga, söta och synnerligen driftiga lilla elvaåriga tjejen som kavat klev på tunnelbanetåget för att sälja majblommor fick mig på fall och jag köpte en pin av henne. Det är för en god sak och jag kände mig inte särskilt lurad.

För övrigt var det skönt att sitta och lyssna på Leonard Cohen och bara låta tankarna slira omkring efter jobb och ett rejält gympass. Jag försökte att inte störa mig på alla de dofter som susar omkring när en massa människor trängs med varandra. Karlen som satt mittemot andades tungt genom munnen och luktade snus. Den där kvalmiga, sötunkna lukten är lika äcklig som den doft en kvinna medförde i form av något som kan ha varit en fimp i fickan, eller kanske var hon bara nyrökt. Det är faktiskt inte så kul heller när en ung tjej sätter sig bredvid och luktar som att hon marinerats i äppelshampo, heller. Jag kanske skulle öppna min träningsbag och vädra lite träningskläder..?

Inga kommentarer: