onsdag, april 15, 2009

... i vilken vår hjältinna kickstartat

Telefonen pep klockan fem. 05.00, alltså. Efter en liten tvekan klev jag upp och gjorde mig klar och tjugofem minuter senare traskade jag till andra busshållplatsen för buss till Gullmarsplan och sedan t-bana till jobbet. Eller rättare sagt: simhallen. I väskan hade jag simgrejer och en fruktsallad med vaniljyoghurt, som jag gjorde i ordning igår kväll. Hängde på låset när simhallen öppnade 06.30 och sedan simmade jag 1000 meter. Hur skönt som helst att kliva ner i det varma vattnet och glida iväg! För att inte tala om hur skönt det var att komma till jobbet strax efter halvåtta (vilket jag iofs brukar göra) och sätta på P1, starta datorn, laga en kanna kaffe och sedan läsa mejl medan jag mumsade i mig min sallad.
Nu har kollegorna droppat in och arbetsdagen rullar igång. Ha det gott idag, me lovely ones!

Inga kommentarer: