onsdag, april 15, 2009

... i vilken vår hjältinna packar in

Sitter i tevesoffan med inpackning i håret. Efter att ha dragit ut på det hela i det längsta har jag nu änteligen lagt ny färg i håret och nu efterbehandlar jag alltså. Tanken på att bli blondin igen har tagits upp på sistone, men det är en jäääädrans procedur att färga av håret och risken finns att jag sabbar det helt och måste klippa det kort. Och det vill jag liksom inte.

Egentligen lekte jag med tanken på att ta en halvmils joggingtur efter jobbet, men det var så skönt att bara komma hem att jag la planerna på hyllan. Men imorgon ska jag i gengäld köra den långa rundan runt sjön. 12 km. Jag lär knappast orka springa hela vägen, men jag ska verkligen göra ett seriöst försök. Troligen kan jag komma hem något tidigare eftersom vi ska besöka utställningen Man vill ju bara ha respekt (med museiguide, pärlisen - men jag har dig i åtanke för annat!) på Polismuseet ute på Gärdet, efter lunch, och sedan skiljas åt efter visningen. Och de ljusa kvällarna gör att jag kommer att ha gott om tid att runda sjön i fullt dagsljus. Ljuvligt!

Vår intendent Leo kom med en inbjudan till middag på fredag och jag tackade ja. Det blir en tidig tillställning, med flera av arbetskamraterna, eftersom vi ska komma direkt efter jobbet och äta senast vid halvsex-sex. De har en liten, liten bebbe också så jag antar att jag kommer att vara hemma i mycket god tid. Bra, för jag har lite andra planer, också... ;-)

Nu är det dags att skölja ur inpackningen och dagen till ära ska jag minsann ploppa håret! Jag hinner så sällan göra det nuförtiden, men i gengäld ska jag ploppa det över natten. Haha... ska bli kul och se hur det blir! När jag ploppat in håret ska jag packa in mig själv i duntäcket och läsa lite innan Jon kommer. Jon Blund, that is.

G'natt, me lovely ones...

Inga kommentarer: