måndag, april 20, 2009

... i vilken vår hjältinna varit modig



Jag har varit hos tandläkaren idag. Det var nödvändigt, men inte desto mindre modigt. Dock var det en helt superrar tandläkare. Lätt på handen och mycket vänlig. Priset är dock inte vänligt, men det är åtminstone en bra bit lägre kostnad än hos Folktandvården vilket känns som en liten lindring. Jag ska tillbaka nästa måndag och laga mer och få en avgjutning för kronan. Det går alltså inte att göra något annat än att sätta i en pelare och en krona... *suck*





















Studiedag på jobbet idag så på lunchen struntade jag i att gå och äta skolmat och tog istället en halvmils snabb promenad i solskenet. Det finns fina strövområden och skogsstigar nära jobbet vilket jag givetvis vill utnyttja! Efter tandläkarbesöket åkte jag hem och åt lite lätt, bytte om till tränigskläder och sedan gick jag ner i källaren och hämtade upp min cykel. Den såg lite ledsen ut och var tråkig att cykla på. Växlarna liksom slirade. Så jag cyklade ner till den lokala cykelverkstan och till det facila priset av 300 kronor får jag en "vårservice" på den, med översyn och justering av växlarna, smörjning av kedja och lite annat pyssel. Det blir fint att ge sig ut och bese Stockholm från cykelsadeln! Jag har införskaffat en cykelkarta och har för avsikt att så småningom hitta en bra cykelväg till jobbet så jag kan få lite skön extramotion!















När jag lämnat cykeln tog jag en halvmilarunda. Jag springer inte så särskilt fort, men jag springer hela vägen och ska nu börja bygga på rundan så att jag snart springer en mil igen. Målsättningen är att springa Midnattsloppet i slutet av sommaren, som en extrapepp!

Ett långt varmt bad och sedan ett samtal med Johanna får avrunda min dag. Nu ska jag strax krypa i säng med en bra bok. De sköna bilderna är från lördagens utflykt! Visst är det fint, me hearties?

Inga kommentarer: