onsdag, april 08, 2009

... i vilken vår hjältinna är lite frusen igen

Nu är det vår. Jag har liksom bestämt mig för det. Och jag ler överseende när jag hör sådana där gamla talesätt som att "man ska frysa in hösten och svettas in våren". Bah! Så snart det bara är möjligt ska ju vinterkläderna in i närmaste garderob och vårjackan på! Det innebär visserligen att jag, som idag, måste frysa en del - men det får det vara värt. Jag intalar mig att den här sortens frysande är ett vårtecken i sig självt. Det dumma var väl att jag inte tog något långärmat att ha på mig inomhus, för på mitt jobb fungerar ventilationen med skrämmande effektivitet och eftersom elementen är avstängda och lokalerna rätt tomma blir det... kallt.

Passet på gymmet (crosstrainer och styrketräning) värmde upp mig ordentligt, men sedan började jag frysa på tunnelbanan igen. På väg hem från bussen passade jag på att handla 1½ kilo blandat smågodis och tabbouleh-ingredienser till morgondagens påsklunch med arbetskamraterna. Det enda jag egentligen behöver göra, innan jag däckar för kvällen, är att hacka ihop salladsingredienserna och packa om träningsväskan; om jag sover bra i natt tar jag nog ett simpass innan jobbet imorgon.

Jag tror det får bli ett varmt bad också... Nu, alltså. Eller... strax.

Inga kommentarer: