tisdag, april 15, 2008

... i vilken vår hjältinna klarade utmaningen

Jag gick upp fem i sex, kände mig äckligt trött men klev ändå upp. Efter en snabb överläggning med mig själv bestämde jag mig för att inte ge mig ut och jogga. Däremot drog jag på mig träningskläder, släpade fram jävelmotionsjävelcykeljäveln och cyklade 23 km på 32 minuter medan jag kollade på Nyhetsmorgon på fyran. Det känns mycket bra, så här i backspegeln, kan jag lova!

Nu har jag duschat, fiffat och moffat, ätit gröt och druckit kaffe. Det är dags att bege sig till jobbet.

Ha en skön dag, me lovely ones!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Impad, jag hatar motioncyklar och fattar inte hur folk kan hålla på med spinning. Mjölksyra på direkten. Däremot är det skönt att springa och jogga, om det inte är på asfalt då. På träningsmaskinerna på mitt gym hade de TV innan, dessvärre är det borttaget. Annars var det lagom att hålla på under t.ex. ett Simpsons-avsnitt. Hatar tidiga morgnar oxå men det funkar att gå upp med solen som nu. :-)

Vi på Kantarellen sa...

Jag har haft två motionscyklar och båda såldes i princip obegagnade men väldigt dammiga.