torsdag, april 17, 2008

... i vilken vår hjältinna drabbats av akut afasi

Jag vaknade inatt vid tretiden och gick upp för att gå på toa. Medan jag satt där i nattmörkret och snabbkontemplerade kom Världens Bästa Blogginslagsidé till mig. Sjukt bra idé! Jag tänkte först vackla ut i köket för att skriva upp idén, men jag tänkte också (mycket tankeverksamhet vid den tiden på dygnet...) att om jag tänder lampor etc så vaknar jag till och kanske får svårt att somna om, och dessutom var den ju ett så Fruktansvärt Coolt uppslag att jag inte behövde skriva upp det. Smått euforisk gick jag och la mig igen, med föresatsen att blogga direkt vid frukostbordet.

När jag sedan satte mig vid köksbordet med gröt, kaffe och laptop var idén som bortblåst. Jag kunde inte för mitt liv minnas ens vagt vad det handlade om. DÄM! DUBBELDÄM!

När jag kommer hem idag, efter jobbet, ska jag lägga ett anteckningsblock och en penna inne i badrummet. För att inte glömma bort även det skriver jag det här, nu.

Stay focused, me lovely ones!

1 kommentar:

Muminen sa...

Och jag som bara skriver när andan faller på... haha... kanske är därför min blogg inte är särskilt intressant. ;)