torsdag, maj 01, 2008

... i vilken vår hjältinna demonstrerar














Ha... nää... det trodde ni väl ändå inte? Inte jag också. 1 maj är, för mig, inte en dag av röda fanor och klingande spel. Jag njuter bara av ännu en ledig dag att fylla alltefter behag. Eftersom jag var flitig igår (tvätt, träning, lite shopping i stan, städning, livräddande insatser för mina växter samt strykning av flera stycken skjortor) kan jag idag ägna mig åt seriöst softande igen. Fast jag har varit och handlat hem middagsmat, det har jag. Om några timmar invaderas mitt hem (mycket efterlängtat!) av väninnor (Bästaste A och Rara J) och döttrar (Matilda och Johanna) och sedan är det fullt hus några dagar! Middag ikväll blir en fullpetad vegolasagne, med en sallad till. Jag tänkte först gjort sushi, men blev själv så himla sugen på lasagne. I övrigt blir det vin, skönt prat och allmänt mys. Jag är så glad att återerövra mitt sociala liv igen!

I väntan på kvällen spelar jag tokhögt. Just nu är det Steve Vais fullständigt orgiastiskt ljuvliga Tender Surrender som får mig i extas. Nyss var det Cheb Khaled och Amr Diab. Inte en chans i havet att jag kan sitta still till min arabiska musik. No freakin' way! Synd att jag aldrig nappade på Falkenbergsväninnan Guittas erbjudande att lära mig arabisk dans på riktigt. Det hade varit något det!

Nu blir det lite King's X - Black Like Sunday. Perfekt matlagningsmusik!

Stay tuned, me lovely ones!

3 kommentarer:

Silke sa...

Hahahah, din musiksmak är suverän! Steve Vai och Cheb Khaled - verkligen i varsin ände av skalan...

frida sa...

Jag fick faktiskt en Khaled Best of av min praktikplats. Utan att säga för mycket kan det tänkas att han spelar på Stockholms Kulturfestival i augusti!

dyermaker sa...

Digi> Ah... det hade varit en konsert att bevista! :)