söndag, maj 25, 2008

... i vilken vår hjältinna hjärtar Suede

















Åh! Dessa britpopens definitiva KUNGAR! Glammiga, tvärsäkra, bitvis rockiga, suveräna och vemodigt vassa! Efter att ha solat på balkongen, avnjutandes Siena Root (vilka kommer att bli en av höjdpunkterna på årets upplaga av Burg Herzbergfestivalen!), liksom snubblade jag över mina Suedeplattor i hyllan och kom på att det var oförsvarligt längesedan jag spelade dem. Jag slås om och om igen av hur fantastiskt väl plattorna håller, även med en 13-14 år på nacken! Njut av Animal Nitrate, från den helgjutna och absolut superkanonunderbara debutplattan!

Helgen har varit bra. Riktigt bra. I fredags poppade vännen/kollegan Mia över och så drack vi lite vin och löste några av de mest akuta världsproblemen och rökte på balkongen. Dvs jag ägnade mig enbart åt passiv rökning... I lördags hämtade jag min cykel från verkstaden och hann iaf cykla 1,5 av de tänkta 2 milen (drygt) när bakdäcket small åt helskotta. FANDÄMSATAN. Typ. Nu måste jag lämna in den igen, imorgon. Och jag som hade sådant helt fantastiskt flyt. Trampade där och tänkte t o m förlänga den planerade rundan med någon mil till. *suck* Hursomhaver var det en ljuvlig tur (om än i hög fart) genom skogar (åh... dessa travar av nybarkat timmer... jag blir HÖG på doften!), hagar och förbi röda hus. Idylliskt på gränsen till pekoralt. ;-)

Igår var det megalånga samtal (2 st) med Vännen... den kloke, vid-handen-ledande. Han gav mig ett råd som jag funderat på sedan dess. En sak han tror att jag ska göra (och ja, det är relaterat till C). Jag behöver processa det lite till. Jag har självinsikt nog att se vad som spärrar. Frågan är om jag är kapabel att hantera den situtation som kan uppstå. Hmm... Min första reaktion var att tvärvägra. Tokvägra. Men nu när jag fått fundera lite till på det, så kanske han har rätt - jag har inget att förlora (inget kan liksom förvärras) men kanske väldigt mycket att vinna? Jag funderar vidare och lovar berätta när jag bestämt mig...

Nu börjar det verkligen pirra i festivalnerverna. Åh! Det ska bli så KUL! Galet roligt! Bästaste P styr och donar och ordnar så att det står härliga till. Camp Funkadelica kommer att bli ännu bättre än förra året! Han har fixat musiker och band och just nu håller han på och svetsar ihop en fräck grej - ja, det kommer att bli legendariskt kul! Jag har lovat ordna lite praktiska grejer, och Bästaste A tar ytterligare en ansvarsbit. Och så har jag börjat planera lite för mig själv... Vad som ska med... kläder (prova så det passar som jag tänkt)... attiraljer... biljett etc... Jag hoppas få ner allt mitt i den stora ryggsäcken men det återstår att se. Veckan som kommer blir fullspäckad så nästa helg måste allt falla på plats! Och jag har inte ens hunnit se över min running order än! Gah! Stress! Men... positiv och välgörande sådan!

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att pyssla om mig själv. Lite hemma-spa, typ. Försöka komma i säng i tid. En arbetsvecka kvar. Sedan; F E S T I V A L!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad att din livsspänst liksom halogenstrålkastetoklyser igenom. Det ska bli härligt att ses, snart(!) igen! :)

dyermaker sa...

Ja! Det blir ljuvligt! :)

Caligula sa...

Camp Funcadelica blir tisdagens höjdpunkt för mig! För den är väl på plats då? Skojade om den i min senaste blogg! =)

dyermaker sa...

Camp Funk kör tisdag - lördag... :D