måndag, maj 05, 2008

... i vilken vår hjältinna hittar något

Jo. Jag hittade min midja. Den var i förrådet/klädkammaren där inte bara jävelmotionsjävelcykeljäveln är undanstuvad för ett tag, utan där även min våg har sin boning. Det var efter att - förvånad (jag klev av vågen 2 ggr och klev på igen, bara för att kolla att jag verkligen sett rätt...) och mycket, mycket glad - ha noterat att jag inte alls gått upp 18½ kilo under helgen utan faktiskt har tappat ett kilo sedan förra måndagen (och det tänker jag inte leta efter...) som jag även lokaliserade min midja. Den sitter där den brukar nu.

För övrigt skiner en strålande sol från klarblå himmel och detta kommer att bli en helt underbar måndag i en helt ljuvlig vecka! Så är det bara, me lovely ones!

Stay tuned!

2 kommentarer:

sara sa...

Gratulerar! Att jag (hittills) aldrig blivit av med min midja beror mer på mina childbearing hips än på sund kosthållning och ohejdad motion. Och springa en MIL? Jag är glad om jag tar mig några hundra meter innan knäna ger upp.. men jag tror det är en fråga om andningsteknik också, och just nu är jag lite utmanad på den fronten. Jefla pollenpatrask!

Muminen sa...

Grattis!
Jag hade inte heller gått UPP denna helg eller vecka... men jag hade bara tappat 4 hg. Men du som jag vet att varje gram räknas! ;)
Nu kör jag igång nästa omgång - 2 kg skall bort nästkommande 4 veckor. Lyckas jag med det, så blir jag otroligt glad - då kommer jag att ligga under 65 kg, vilket jag inte gjort sen... 2000?