torsdag, maj 29, 2008

... i vilken vår hjältinna har bråda dagar

Hojhoj... Tempus fugit. Typ. Dagarna susar undan och jag har haft så mycket jag bara måste hinna med innan det är dags för festivalledigheten. Men nu är allt jobb klart. Jag har det så soft på jobbet imorgon att jag stannar över en timme och ger en rar tjej en extra lektion, bara så hon får tenta upp ett ämne. Slutar strax efter tolv imorgon, alltså, och då ska jag åka in till stan och köpa jeans och lite annat smått och gott.

Idag var jag på jobbet redan vid halvåtta, gick på spec.lärarmötet, fikade med kollegor, fikade på Fenix med mina killar i nian (svenskgruppen), gick ett par ärenden, hade en en-till-en-lektion med flickan som ska "tenta" imorgon, gick powerwalkmilen med vännen/kollegan I., överraskade 9B med glass, hade historialektion, var på röda-tråden-möte med kommunens engelsklärare och avslutningsvis såg jag och några kollegor Station Agent och småpratade lite innan vi drog oss hemåt.

Får telefon här... och jag som tänkte berätta en sak som hände igår... nåväl. Jag skriver mer senare.

Inga kommentarer: