tisdag, maj 06, 2008

... i vilken vår hjältinna mornar sig

Jo. Men så funkar jag ju. Igår var igår och idag är en ny dag, full av möjligheter till fina och bra och intressanta saker. Solen dominerar även om det ligger tunna, vita bomullstussar över himlen. Jag är trött och har dessutom lite ont i halsen. Eller... kanske inte ont... men det svider i halsen. Kanske ska sova med fönstret stängt i natt?

Det blev ingen morronjogg idag - gårkvällens sena telefonsamtal hade högre prioritet. Absolut. Jag slutar redan vid fyra idag, så jag ger mig ut då, istället. Det är lugnt.

Men just nu är jag bara trött. Har snällt ätit min morrongröt, lyssnar på P1 och dricker en mugg hett, svart kaffe. Försöker kicka igång kroppen som egentligen vill krypa tillbaka ner under täcket igen. Och stanna där. Anledningen till att jag inte redan är på jobbet är att åttorna har prao den här veckan, och därmed är min första lektion för dagen inställd. Jag är nästan alltid på jobbet lite före utsatt tid och jobbar ofta kvar en stund extra (som igår när vi hade ämneskonferenser och Polen-info). Så jag gör mig inget dåligt samvete. ;-)

Nåväl. Strax dags att ta på skorna (haha... en kollega sa igår att hon tyckte de var ärtiga... vilket roligt ord, egentligen. "Ärtig"?) och gå till jobbet. Mjukstarta med en kopp kaffe tillsammans med mentorskollegan B och sedan mentorstid med 7D. Annat som står på programmet - förutom lektioner - är infomöte med 9B kring Polenresan och ett möte med ett par föräldrar för info kring deras barn, som tydligen bedömts som en potentiell "risk" under resan. Jag har då aldrig upplevt eleven som "riskabel", men det är säkert bra att snacka ihop sig lite innan vi åker.

Jag önskar er alla en riktigt skön och mjuk och smått gosig tisdag, me lovely ones!















(Ärtigt värre... ;-)

Inga kommentarer: