söndag, juni 29, 2008

... i vilken vår hjältinna pajat














Catharina och jag gick ut en sväng. Jag tog med mig paraplyet, som sagt, och givetvis blev det inte bara soligt utan dessutom varmt så att jackan snabbt åkte av. Vi tog svängen om affären och jag köpte vaniljsås och Catharina köpte Ekströms fusksmulpaj. Så svårt och krångligt är det ju inte annars att göra sin egen pajdeg - det görs ju medan ugnen värms upp - men nu ville hon stå för fikat och vem är väl jag att protestera då? Och det smakade helt okej - särskilt "smulet". Äpplena hade dock vunnit hästlängder på att vara "riktiga" äpplen och inga frysdito.

Hursomhaver smakade det fint i eftermiddagssolen på min balkong med ett par muggar starkt, svart Blue Java till. Och så skönt småprat om allt mellan himmel och jord. Relationer och religion och jobb och vargar och vildsvin och skojsigheter i en lagom avvägd blandning. Pratet med Catharina flyter lätt och otvunget och gör gott.

Nu har solen gömt sig igen och jag kurar inomhus. Eventuellt blir det en film om en stund - såvida jag inte ska kolla Kunskapskanalens temakväll om shopping som livsstil. Inte för att jag är någon vidare shoppare, men det kan ju vara kul att kolla in. Kanske. Medan jag bestämmer mig lyssnar jag på Doris, Janne Carlsson m fl... Det kan ni också göra, tycker jag:

Känner ni igen den här, förresten? ;-) Ni som är födda på sextitalet borde nog. (Ledtråd: teveserie)

Ha en skön kväll, me lovely ones!

Inga kommentarer: