torsdag, juni 26, 2008

... i vilken vår hjältinna har fått ännu en dag att gå

Visserligen är den inte slut än, dagen, och den kommer säkert att bjuda på någon trivsamhet till (hoppas jag). Men jag kan ändå summera den såsom varande ganska innehållsrik. När telefonväckaren började viska fram Aïcha, fem i sju, låg jag först och funderade på om jag verkligen hade satt på den plattan innan jag gick och la mig - sedan kom jag på att det var väckningssignalen och att jag hade tvättid och masade mig upp. När jag satt igång de första maskinerna gick jag och la mig igen, men kunde inte somna om. Låg och slumrade, bara, och sedan fick jag sms från Bästaste A och så klev jag upp, slängde i ett par maskiner till och började vakna till liv på riktigt.

Jag känner av en viss Emmabodatristess och för att hålla den i schack har jag aktiverat mig på allehanda sätt idag. Jag har - som sagt - tvättat. Städat i en garderob. Läst vidare i På drift. Druckit omgångar med kaffe. Pratat med Jenny lite.

Frampå eftermiddagen kom jag på att det nog behövde städas så jag slängde på Marilyn Manson igen och avverkade storstädningen på ganska kort tid. Jag hann t o m torka ur kyl och skafferi och pyssla fint i sopskåpet. I vintras antog jag IT-mammans utmaning att pimpa mitt sopskåp, men jag hade lite för rörigt omkring mig i livet för att orka ta tag i det, då. Men nu kanske det vore idé? Skaffa en riktigt vacker kruka för flaskborstarna och en för diskmedel, Vif och liknande. Kanske sätta in en liten ljusslinga som tänds när jag öppnar dörren? Syrran C - som jag pratat med en god stund, också - tyckte jag kunde sätta dit ett litet spelverk som spelar en käck melodi varje gång skåpet öppnas. Jag får se; nu är det i alla fall väldigt rent och fräscht. Liksom sovrummet, badrummet, resten av köket... ja, t o m det s k arbetsrummet (där det sannerligen inte bedrivs särskilt mycket arbete...).

Jag har hunnit med lite pyssel också, idag. Roligt sådant. Kreativt. Kan inte säga mer här - då blir ju överraskningen avslöjad... *myser lite*

Efter Marilyn Manson och därpå Neil Young fick det bli lite lättviktsgodis med Marcy Playground:

... och för kvällens soundtrack står gamla, sköna Mountain.

Njut, me lovely ones!

Inga kommentarer: