tisdag, juli 01, 2008

... i vilken vår hjältinna drar västerut

Det var så skönt att träffa kollegan/vännen Ingrid igår, i Växjö. Vi möttes vid stationen och sedan åt vi frukost hemma hos henne, lyssnade på EST och pratade sådär gott med varandra. När regnet upphört tog vi hennes bil och körde ut till Hissö och promenerade i skogen en timme. Helt ljuvligt!



Så småningom släppte hon av mig inne i stan, jag gjorde mina ärenden och åkte sedan hem. Ganska nöjd och glad och det kändes inte ett dugg jobbigt att kliva av i Emmajävlaboda, faktiskt. Jag cyklade hem, satte på Marilyn Mansons Mechanical Animals och fixade mig en snabb middag.

Resten av kvällen tillbringades vid datorn, i telefon och - en liten stund - På drift (äntligen börjar den lida mot sitt slut).

Johanna hörde av sig och det blir - av skäl jag inte går in på - så att jag åker till Falkenberg senare idag och stannar där medan hon är på Arvikafestivalen. Det blir en salig blandning av sol, bad, kattväkteri, cykling (jag tar med mig cykeln upp och fan vad det var krångligt, då, och omöjligt att boka via nätet...) och roliga återseenden.

Haha... jag ska leka badjävel så det stänker om det!












(OBS! Det är inte jag på bilden... ;)

Men än är det några timmar kvar tills jag åker. Solen skiner även här och det blir nog en runda på cykeln och lite pyssel innan jag sticker. Det är ju bl a detta som är så tokskönt med att ha en hyreslägenhet; jag bara vattnar krukväxterna, kollar att spisen är avstängd och inget står i stand-byläge, låser dörren och drar. Inga bekymmer för brevlådor och gräsmattor och fan och hans mormor. Ljuvligt!

4 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Men varför läser du en bok som du inte vill läsa, eller finner så jobbig/tråkig? Jag kanske missat nåt..

Caligula sa...

Weee! Ernst Günther i "Badjävlar" är bland de bästa rollprestationer som finns! Ha det riktigt mysigt! =)

dyermaker sa...

vajlan> En ren principsak. En grek, liksom. En påbörjad bok läser jag ut. Ibland ifrågasätter jag dock dnna princip. Nu, t ex. ;)

cal> Visst ÄR den! Ljuvlig!

Anonym sa...

Det där med att läsa ut de böcker man påbörjat det är viktigt... anars kan man likaväl tala halva meningar, tvätta varannan socka eller baraq måla sitt ena öga.

Jag tror det är 2 böcker jag inte slutfört i hela mitt liv, Dumskallarnas sammansvärjning och Bridget Jones dagbok. Båda de böckerna är för mej heeelt obegripliga, jag förstååår inte att någon kan uppskatta dem eller vad det är i dem som tilltalar folk.

Funderar... jo, jag tror faktist at det är en bok till som jag gett upp men minns inte vad det kan ha varit för någon skit.