fredag, juni 13, 2008

... i vilken vår hjältinna skärper sig

Nu får det vara nog med slöandet, tänkte jag efter jobbet. Så jag tog min cykel och trampade min 24.8-kilometersrunda på 60 minuter. Det är faktiskt ganska fort om man betänker att vägen är hyfsat småbackig och till stor del består av grusväg dessutom, vilket ger lite extra motstånd. På något vänster lyckades jag dessutom med konststycket att ha mer eller mindre motvind hela rundan. Ytterst märkligt.

Nu ska jag ta mig en dusch och slöa en stund medan Opeths nya Watershed får snurra en gång till i stereon (heter det stereo nuförtiden, eller är det ett förlegat begrepp?). Sedan ska jag ta mig ett glas rödvin och börja läsa Jan Svante Vanbarts Vi Drog. Jorden runt med 68-generationen. Kan bli intressant läsning.

Ha en skön fredagskväll, me lovely ones!

Inga kommentarer: