fredag, juni 27, 2008

... i vilken vår hjältinna inventerar

Det är nog hög tid att jag handlar hem lite grejer att ha i kylen. Inte för att jag känner mig tvungen att utnyttja tillgänglig lagringsyta utan för att där är så ödsligt och tomt att jag känner mig... fattig.

Kylen innehåller just nu:
1 flaska ättiksprit, 12%-ig
1 halv burk tahina
1 6-pack ägg
1 liten glasburk Ljuders inlagda champinjoner (jag misstänker att bästföredatum passerats för ett bra tag sedan)
1 halvtomt litet paket Lätta Yoghurt
2 gula lökar
1 halvfull flaska Dooley's
1 flaska cider Blueberry Mini (kvarlämnad av Bästaste A)
1 liter minimjölk
2 buljongtärningar
1 påbörjad tub wasabi
1 bit pepparrot
2 påsar torrjäst
1 halvfull burk currypasta (röd)
4 cigarrer av märkena Partagas, Davidoff, Montecristo och León Jimenes (vilka - även om de förvarats i en bra, för ändamålet avsedd, liten ask - är gamla och torra och jag kan inte för mitt liv komma på varför jag inte slängt dem för länge sedan.)

Det kan se ut som en lång lista, men den innehåller inte mycket matnyttigt, egentligen (pun intended). Inte mycket att improvisera med, om man säger så.
Så jag ska bege mig ut på en liten expedition senare idag. Fylla på förråden, överhuvudtaget.

I övrigt har jag inte en plan för dagen, alls. Det känns både skönt och lite... småtråkigt.
Fast det påstås att det är nyttigt att ha tråkigt. Fan tro't...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte mycket smaskigt att spisa av där inte...

Tack för filmtipset föresten. Nu när jag tänker på det så gav du mig tipset för en tid sen och filmen ligger hemladdad (fy mig) och klar att ses på datorn, men det har liksom inte blivit av. Nu vet jag vad jag ska göra ikväll :-)

Cheers.