söndag, juni 29, 2008

... i vilken vår hjältinna missat

Jag har kollat igenom Skrivarkalendern nu. Det är en del uppdrag jag missat (delar av mars och april, hela maj och hela juni, faktiskt), och som jag egentligen borde ta tag i.

Exempel:
- Att läsa några nya bloggar och bläddra i en ny tidning och sedan skriva en kort betraktelse om veckans skrivartrender.
- Att skriva om förväntningar ( en utmaning, då jag vanligen försöker att inte ha för höga sådana...)
- Skriv ett brev till en författare som inspirerat dig
- Prova att skriva om författarbrevet i samma stil som författaren du skrev till (åh... svårt!)
- Skriv om en person som gjort stort intryck på dig. Vad vet du om hans/hennes liv? Vad är det viktigaste du lärt dig av den personen?

Jag får se. Kanske ändå bättre att ta avstamp i nästa vecka och jobba på? Då är det färgvecka. Jag ska välja en färg varje dag. Notera allt jag ser som har den färgen och så skriva...

Just nu är min söndag i alla fall plommonfärgad, precis som den tröja i silke/alpackagarn som jag kanske änteligen kan få klart... Eller är den kanske tungt gråblå som himlen jag serutanför mitt köksfönster? Jag hoppas i alla fall att den inte släpper ifrån sig en massa regn eftersom jag strax ska gå en sväng med Catharina och sedan ta en fika. Hemma, såklart. Inget fikaställe håller öppet på söndagarna i Emmajävlaboda.

Jag tar med ett paraply - som besvärjelse.

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

Vill du se på mörklila (säger inte plommonfärgat av förklarliga skäl) så titta på min senaste bebis. Jag vill gärna att NÅN tittar på den, tycker den är så fin att den förtjänar titten... ;)

Snacka om att TIGGA uppmärksamhet...