tisdag, november 20, 2007

... i vilken vår hjältinna väntar

*suck*
Det är inte kul när en dubbeldejt (ett syskonpar med utvecklingssamtalstider efter varandra) bara uteblir, och de inte är sista samtalen för dagen. Nu måste jag sitta här och vänta till kl 19, innan nästa elev kommer.
Men... under tiden kan ni få en liten visning av hur jag har det här på jobbet, om ni vill?
Så här ser min arbetsplats ut under dagen:















Böcker, pärmar, lunchfrukt, fikagrejer, filmer, pennor och papper i något som för den ovane betraktaren skulle kunna se ut som en enda röra. Men tro mig - jag vet var jag har varenda pinal.















När man vill äta, fika och/eller vara social (eller när vi har arbetslagsmöten och infomöten) brukar det vara här det händer:













Personalrummet alltså. Ändamålsenligt, men inte särskilt mysigt.










I det här klassrummet, sal 105, har jag 82% av veckans lektioner. Det må se lite kalt och torftigt ut men tro mig; ni vill inte se de andra salarna... Det är f ö också här jag träffar eleverna och föräldrarna den här veckan, för våra samtal.









Nu ska jag jobba undan lite inlämningar, så att jag gör något vettigt av tiden.

Inga kommentarer: