tisdag, november 20, 2007

... i vilken vår hjältinna önskar en god morgon!














Godmorgon!
Jag, som egentligen är en riktig nattmänniska, har kommit att uppskatta de tidiga mornarna väldigt mycket. Jag klarar inte att stressa på morgonen. Gör jag det blir hela min dag förstörd. Jag tror det handlar om att jag hinner samla ihop mig och tänka goda tankar inför dagen. Förbereda mig och fundera.

När jag väl kommer ur sängen, vid kvart-tjugo över sex någonstans, och har fått duscha och göra mig klar (vilket går ganska kvickt men ändå utan att det känns brådskande), sätter jag på kaffe (Blue Java är fortfarande min favorit, endast hotad av Maxwell House Franskrostat) och P1-morgon. Ungefär i höjd med Tankar för dagen startar jag datorn vid köksbordet och dricker mitt kaffe, lugnt och fint, äter lite frukost (idag blev det clementin, annars kan det bli en smoothie eller havregrynsgröt), slösurfar, skriver kanske något mail, läser tidningen (snabbt gjort - jag läser nästan aldrig mer än Emmabodasidan), lyssnar på radion och funderar och tänker.

Så även denna mörka, kulna novembermorgon.

Nu är det dags att borsta tänderna och traska ner till jobbet. Jag känner att det blir en fin och bra dag! Igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ännu ett exempel på hur bra du lyckas att ta vara på det som finns framför en! heja dig!

Anonym sa...

äh, det var ju jag, vajlan!