måndag, november 19, 2007

... i vilken vår hjältinna inser att...

... jag ju gjorde en hel del igår - trots att det kändes som värsta lata dagen! Undrar vad jag gör - eller kanske inte gör? - en riktigt Lat Dag?

Idag tar jag med mig min graffitimugg till jobbet. Rutinen är att jag hänger av mig ytterkläderna i kapprummet, låser upp arbetsrummet (som jag delar med två kollegor, men jag är ofta först på mornarna), tänder ljusen i fönstret, kickar igång datorn och går och hämtar mig en mugg kaffe (graffitimuggsinvigning!) i fikarummet (vid högtidliga tillfällen även kallat "personalrummet"). Det är stort och lite o-mysigt, trots att potentialen finns att göra det riktigt trivsamt. Men... tanken kanske är att vi inte ska ha det för mysigt, så vi inte blir sittande där alltför länge. Synd isåfall, för det är där många av våra bästa samtal uppstår. Där - och i arbetsrummet, med kollegan S.

Första lektionen ska vi se på sista avsnittet av Extra:Hector - en lite småkul serie i Vänner-stil. Det görs faktiskt en del bra skolprogram. Ganska många t o m.

I enlighet med mitt nya upplägg kan uppdatering komma att ske under dagen. Stay tuned!

Inga kommentarer: