onsdag, juli 26, 2006

... i vilken vår hjältinna får fjärilar i magen

Just när jag satt på balkongen och småpratade med sonen om tänkbara lösningar och idéer och hans tankar och önskemål inför höstens rockader ringde telefonen. Linus svarade och tack-och-lov svarade han fullständigt normalt och inte "HALLÅ eller..?" eller "Öhhh..." som han ibland har för vana att göra. Han såg snarare lite högtidlig ut när han räckte över luren till mig. Det var rektorn på skolan där jag sökt jobb... Hon ville prata lite, meddela att jag är en av de två de beslutat kalla till intervju och när kunde jag komma dit? WEHOO, eller nåt! Något händer!

Oavsett om jag får jobbet eller ej blev jag överlycklig - och inte så lite nervös - över att vara en av de Utvalda. Jag som inte riktigt känner mig som lärare på riktigt än... Och så vara såpass intressant för den här tjänsten... *sträcker på mig lite*

Så... på tisdag lånar jag en bil och åker på intervju. Tjohej!



Jag ska fira detta med en mugg Pasión Colombia och en kanelbulle. Och berätta för Kärleken...

1 kommentar:

Bogie sa...

Det där grejar du, du är så gott som i hamn redan ;)
Lycka till!