fredag, juli 11, 2008

... i vilken vår hjältinna beger sig






















Då sitter jag här med mitt nybryggda Pasión Colombia och nyheter på radion. Packningen står i hallen, blommorna är vattnade och sängen är bäddad. Jag har hatkärlekens Ulf Lundells Nu har jag förpackat min längtan i huvudet och eftersom enda sättet att få ur den är att köra den högt, högt på stereon så gör jag det också. Melodin är stillsam och nästan lite trevande och texten ganska klok:

Nu har jag förpackat min längtan
och gömt paketen i en vrå
För jag fann snart under min

väntan

att det nog skulle bli bäst så


Det ösregnar ute. Det syns på gräsmattan att det är en bra sak. Genast ser den grönare och gladare ut. Jag hoppas bara att regnet ger med sig tills ikväll. Paraplyer på konsert är ingen hit.
Och vad jag ser fram emot Chaka! WOHOO!

Ha det riktigt skönt, me lovely ones! Det ska jag ha!

11 kommentarer:

Caligula sa...

Ha det riktigt grymt, Dyer! =D

Anonym sa...

Hej då vännen, ha det så himla roligt och kom hem i ett stycke.

KRAAAAM!!!

dyermaker sa...

Tack, sötisar! :)

Anonym sa...

Ser du Caligula... Magda säger att vi är söta *smiles*

Caligula sa...

Åhhhh! *tssss* Den som sa det hon va det, eller hur Annaanna? Magda Khan!

Anonym sa...

Mmmm... fast jag föredrar våran Magda framför fröken Khan.

Caligula sa...

Precis! Eller Djingis för den delen!

Anonym sa...

Haha, japp! definitivt absolut alla gånger, alltid.

Caligula sa...

Magdalena spöar Djingis alla dagar! Dessutom har hon namnsdag! GRATTIS!!! =)

Anonym sa...

Magda spöar alla Khan, Djingis å hela klanen, Chaka och till å med den där tigern Khan från Djungelboken.

Massor grattis på namnsdagen.

Caligula sa...

Halta tigrar som är rädda för elden kommer inte långt! =D