onsdag, juli 23, 2008

... i vilken vår hjältinna dyker upp

Hojhoj, me hearty ones!

Jag är hemma nu. Eller... nej... jag är inte hemma. Men... inte heller särskilt borta. Synnerligen närvarande, skulle man kunna säga.

Burg Herzbergresan var synnerligen lyckad, i år! Visst regnade det lite emellanåt - men vi pratar normala juliregn och inga syndafloder. Det var bara roligt att få någon användning för min knallgula regnrock och mina rödrutiga gummistövlar, ju! Jag såg mer festivalmusik än på Sweden Rock och den musik jag såg (eller snarare hörde, om vi nu ska vara korrekta, och det kanske vi ska?) var kanonbra! Dessutom åt jag god vegetarisk mat, drack såar av gott vin och sov som en prinsessa i Camp Funkbussen. Men resan hade varit mycket torftig om jag inte hade gjort den i det bästa av sällskap, ändå! Det har skrattats och pratats allvar och gjorts nya, trevliga bekantskaper och druckits kaffe och umgåtts och det har varit mycket spontanmusik av det akustiska slaget, då vi hade med oss inte bara lite instrument utan dessutom folk som kunde traktera dem långt in på morronkröken. Som grädde på moset/smör på fläsket/lök på laxen dök det dessutom förbi folk och jammade ibland. Eller bara slog sig ner och pratade en stund - nyfikna som de var på ett gäng galningar som åkt i en 13 meter lång, turkos funkbuss ända ifrån Sverige för att uppleva hippiefestivalen!

Festivalen innehöll, som sagt, många musikaliska höjdpunkter - och roligast tycker jag är när jag får bli överraskad av något nytt och spännande. Två sådana överraskningar var japanska Gocoo:


... och franska Lazuli (jag tänkte serverat en direkt länk men det vill inte macen jag lånat och skriver på, och jag orkar inte bråka med den, men gillar ni Cassiopé så är det ju bara att söka vidare själva!).

Alla var inte så imponerade, dock. En av grannarna - en tysk herre i 60årsåldern, med ett slitet lejongosedjur under armen (genom vilket han dessutom tidvis kommunicerade via, med oss...) ansåg att congas inte ska spelas i baktakt och han hotade med att bränna upp bussen om vi inte slutade. *fniss*

Nu är det tvätt, vila (vi kom hem till Sverige vid ett-halvtvå igårnatt och efter att så småningom ha hamnat i säng sov jag till halvtvå igår eftermiddag), grillning, slösurfande, mera tvätt, en och annan balja kaffe, Goda Samtal, disk, någon kompisfika och lite annat som står på tapeten innan det är dags att dra till Tolgstock. Om Tolgstock ska jag berätta mer vid ett annat tillfälle.

Puss, me lovely ones!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå Magda *KRAMAR*

Om du varit borta ett par dagar till så hade nog jag å Caligula hittat på en massa bus här i din blogg, klättrat på väggarna, möblerat om eller målat taket randigt..., kort sagt, du är saknad.

dyermaker sa...

Naaaaw.... :)

Caligula sa...

Hälsa Jon Lord och de andra på Tolgstock! Attan att det skulle krocka med Maiden... =)

Kul att du hade kul på hippiefestivalen!