tisdag, augusti 21, 2007

... i vilken vår tappra hjältinna är slagen

Pust och pest och puh! Förra veckan var visserligen oerhört intensiv och upptagen men den här veckan klår allt, tror jag. Fullt med nya sjuor, scheman som inte stämmer, felaktiga ingrupperingar, nya lektioner som ska planeras, utrustning som inte funkar, oroliga sjuor som ringer mig på mobilen för att hör hur de hittar till olika salar, böcker som ska hämtas och delas ut och elever som uttryckligen protesterar över det faktum att det oändliga sommarlovet inte var oändligt och att de nu har ett oändligt läsår framför sig istället.

Dessutom har Johanna varit och hälsat på några dagar (förra veckan) och då blev det givetvis både si och så med kvällssömnen - vi skulle ju hinna rå om varandra så mycket som det bara är möjligt. Och Lillmysen flyttade till Norge och missade först Oslo och hamnade i Drammen istället, men allt ordnade upp sig och nu är han installerad hos äldsta syrran Matilda och hennes Rille ett tag tills jobbet drar igång och han flyttar ner till Gol, som ligger 2-3 mil söder om Hemsedal.

Så har jag ju - som den minnesgode erinrar sig - köpt gymkort och förra veckan var jag på instruktionspass för att lära mig hur ett nautilusgym funkar och idag var jag där själv och svettades. Först uppvärmning en kvart på motionscykel (givetvis gav jag järnet; jag kan inte göra saker och ting med måtta), sedan en halvtimme effektiv tid på maskinerna och så 20 minuters tuff promenix hem. Låt mig säga att efter den här arbetsdagen, och med gympasset ovanpå så somnade jag oerhört gott i soffan vid åtta, efter dusch och en stor tallrik havregrynsgröt... Vaknade vid nio och insåg att jag nog ska flytta över i sängen strax. Ska först bara uppdatera lite här, och dricka en kopp te. Sedan blir det bingen!

Festen i House of the Holy var helt underbart rolig! Killarna sparar ingen möda med vare sig mat&dryck eller musik. Gästfria och kanontrevliga och trots att de tappraste festade till tio på söndagsmorgonen så var det bara peace, love and understanding. Ingen tjafsade och bråkade - vi hade bara så KUL! För den som vill se lite vimmelbilder tror jag att den här länken ska kunna fungera. Och visst hann vi besöka silvergruvan också. Vi var nere på 155 meter där vattennivån befinner sig. Kallt, intressant och spännande!

Nu pallar jag inte mer. Eder hjältinna är en slagen dito ikväll. Jag siktar på att först och främst överleva veckan så ska det nog ordna upp sig under nästa...

Nu: te och gos med Kärleken (om jag kan hålla mig vaken...).

Johanna hade med sig några skivor med bl a en massa av mina bilder, som låg i hennes gamla hårddisk. Hittade bilden på Sméagol som liten, liten kattbebis...













Åh, vad jag är sugen på en katt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad härligt med nyheter från dig! kram!!

dyermaker sa...

dyermaker... snart på en krog nära dig! ;)