söndag, oktober 28, 2007

... i vilken vår hjältinna utmanar faran

... och vad hade jag för det? Inte en enda björn såg vi, jag och Matilda, när vi gick den långa promenaden på västsidan älven. Inte ens några spår i nysnön, förutom av något hästekipage och andra flanörer. Men vi fick frisk luft, ett roligt samtal och varm choklad med marschmallows som avrundning. Inte illa. Verkligen inte!

Jag har ont i huvudet idag. Det känns som ett stort, ondsint tryck bakom ögonen. Hade det inte varit för att det också värker lite i käkbenet vid en av visdomständerna (jag vet inte varför, men varje gång jag ska bli förkyld dyker detta fenomen upp - det är alltså inget fel på tanden i sig...) så skulle jag kunnat tro att det möjligen var resultatet av gårkvällens lilla fest. Vi inledde härhemma hos Matilda och Rille (Linus och Simone var också med) med en kryddig sallad, en stark sås och varma naanbröd och några glas rött, för att sedan gå vidare med något glas vitt på förfesten hemma hos Otto och vad-hans-roomies-nu-heter. Därefter spelade vi "myntet-i-glaset" vilket gick ut på att dricka öl. Jag gick hem medan jag fortfarande hade vettet i behåll, tillsammans med Linus och Simone som var trötta, och det var nog en bra sak eftersom det ändå kändes som att sängen befann sig på öppet hav när jag la mig i den...

Just nu faller ingen nysnö alls, utan bara ett strilande regn som skymmer fjälltopparna. Jag tog några bilder från uteplatsen igår, upp mot Skarsnuten, men jag glömde USB-kabeln hemma så jag får lägga in dem här när jag kommer hem. Matilda och jag hade planer på en längre promenad idag - ner mot Ulsåk - men det var tur att vi stannade inne. Inte kul att resa hela kvällen, sedan, med blöta ytterkläder och skor...

I eftermiddag ska vi ner till Gol och se hur Linus bor och kika på Pers där både Matilda och Linus jobbar. Kanske äta där också - eller kanske inte. Inte så roligt för dem att sitta på jobbet och äta när de, för en gångs skull, är lediga. Och senare ikväll går mitt tåg ner till Oslo där jag ska sova hos Jenny. Men innan jag får sova ska jag med på Søndagsskolen på Garasjen...

I'm too old for this shit... ;-)

Inga kommentarer: