fredag, april 27, 2007

... i vilken vår hjältinna tar emot subtila budskap

-Tycker du det där halsbandet är fint? säger Kärleken, när jag gör mig i ordning för besöket i större staden. Du ska ha det på dig, alltså?
-Jaa, säger jag och blir sådär vanvettigt full i skratt. Är han söt eller är han Söt?

Halsbandet det handlar om är det lite längre, mer pärliga som jag beställt av raraste I. och som jag tycker är jätteläckert! Jag undrar om han inte tycker om det och han säger bara att han blev så förvånad eftersom han inte trodde det var min stil, riktigt. Välkommen till verkligheten, min Älskade. Att överraska är det roligaste jag vet! Och att tyda subtila antydningar...

Och denna lilla morgonkonversation går till familjehistorien och hamnar i samma fack som julfestförberedelsens "Du ser ut som du ska vara med i Melodifestivalen", apropå min blanka svarta top med lite fluriga små fjärilsärmar.

Stadsbesöket var lyckat. Kärleken fick inte bara lämnat in sin akustiska älskling utan fick den dessutom fixad under dagen, medan vi strosade och fikade och handlade lite smått och gott som inte finns att köpa här i byn. Jeans, lite underkläder, ett snyggt bälte till mig och en bikini. Det ni!

Och... erhms... det där med köpstopp på skivor och DVD'er gick åt pipsvängen fullständigt. Jag/vi kom hem med Scorpions' Blackout, The Ark's Prayer for the Weekend, Lars Winnerbäcks Dans med svåra steg, Rusningstrafik och Med solen i ögonen. GAH! Dessutom fann vi oss plötsligen vara ägare till live-DVDn Carnival of Sins med Mötley Crüe och Oliver Stone's The Doors. DUBBELGAH! Men... jag skyller på att det var supernajsiga priser och på att jag länge velat ha dem (åtminstone Winnerbäckplattorna...).

Living in denial is da shit.

Nu ska jag och Lillmysen laga lasagne och göra en smarrig sallad till. Kärleken repar och när han kommer hem blir det nog lite musik. Eller film. Kanske rentav musikfilm.

Sayonara, sötisar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vavava, din karl tycker inte om mitt halsband?? hmmff. allvarligt, du sa ju inget om hur det skulle se ut mer än långt o oferrari, säg det till honom! :) vad tycker han om det med skallen då?

dyermaker sa...

DET gillar han! ;)
Men... han tycker nog inte att de röda inte är fina... Han trodde nog mer dels att pärlor etc var för småtjejer (han är inte så trendkänslig... ;) och dels att jag enbart använder silver - vilket jag ju vanligtvis gör. Men det är så fint och roligt att liva upp alla svarta kläder med en liten röd överraskning! :)

Anonym sa...

bra. man måste gilla mina bebisar, annars stryker man med. nej men allvarligt, det är väl fint att variera sin stil lite. själv har jag rosa o gröna örhängen på mig i detta nu, det är inte heller nåt man förknippar med mig tror jag. ser ut som en julgran eftersom jag också har halsband på men det känns bara fint. Vajl goes tannenbaum. :) det jag har på mig går att se i senaste bloggen du vet var.