söndag, april 08, 2007

... i vilken vår hjältinna får nog














OK. Jag ger mig. Jag längtar hem. Vilket i sig självt är en ny erfarenhet; jag kan aldrig minnas att jag gjort det tidigare. Jag mår bra, riktigt bra. Vädret har varit underbart - utom just idag då det är mulet. Människor jag möter är rara och vänliga. Jag ser och upplever nya saker nästan varje dag. Men... jag längtar hem. Mer specifikt längtar jag hem till Kärleken. Vi ringer, smsar, mailar, PMar men det räcker liksom inte. Och inte är det till någon större tröst att vi snart ses igen, heller. Vi får 4 timmar, sedan reser han till Thailand på 10 dagar. GAH!

Men jag försöker ändå vara konstruktiv och använda tiden väl. Jag läser, promenerar, ser mig omkring och tänker. Tid och rum för kontemplation finns både på mitt rum, ute i naturen (såväl bokskog som hav) och i kyrkor/katedraler och muséer.


















Målade fönster kan ju vara såväl profana...

















... som sakrala.


















Stadens äldsta hus.
B&B, för den som vill bo där.














Jodå. Det är fint här.
Och den medeltida lyftkranen fungerar fortfarande.
Den drivs av hamsterhjul - modell större, dock.
Mänskliga hamstrar handlar det om.
Också ett jobb...













Här ska jag minsann dinera vid nästa besök!













Här finns ett mycket stort zoo, som jag traskade på ett par timmar häromdagen. Terrarie/reptilavdelningen är vanligen roligast.













Igår (påskafton) var det så här soligt och vackert vid havet!

















Jag har fyndat mig lite religiösa prylar att pryda vårt hem med. Kärleken blir överlycklig. Eller... nej... men han ler milt överseeende och säger att sådana futiliteter som inredning överlåter han så gärna till mig. Hehe.

















Vi får väl se vad han tycker om att ha en liten vigvattenskål vid ytterdörren. Eller... är det att brista i respekt att sätta upp den i badrummet? Hmm...

Nu, mina vänner, är det slutbloggat för idag.
Inte mycket har blivit sagt, men jag har i alla fall visat lite hur det ser häromkring.
Nu ska jag ta mig en lång söndagspromenad och tänka på - och sakna och längta efter Kärleken. När jag kommer in igen ska en kanna kaffe sitta fint. Men Zoegas är inte att tänka på; här kör de bara med snabbkaffe...













Här ska jag promenera, bland annat.
Ha en fortsatt skön påskhelg, darlings!

6 kommentarer:

Anonym sa...

åååh jag vill ha en sån där vigvattenskål. jag skrev dopfunt i min blogg, jag är ju helt koko.

när kommer du hem?

dyermaker sa...

Jag kommer hem på tisdagkväll... och nu är jag SJUK av hemlängtan... :(

Bogie sa...

Schysta bilder i dagens blogg!
Hemlängtan suger musten ur en...inge kul.

Anonym sa...

ja, det är verkligen fina bilder! flera kunde du säkert sälja till turistbyrån i landet!

dyermaker sa...

Vad gulliga ni är, vajlan och bogie! TACK!

Anonym sa...

men du, har du kollat mina grejer på rätt ställe nu då? här på blogspot alltså? :)

du tar skitfina bilder!! trodde jag sagt det så många gånger att du kanske tröttnat.