tisdag, mars 27, 2007

... i vilken vår hjältinna påminns om sin dödlighet

Jag har änteligen kommit till skott och köpt ett halsband av rara fina I. som - förutom allt annat jag beundrar henne för - är superkreativ med pärlor och glitter och guld och trollar fram ljuvligt vackra smycken. Memento mori heter halsbandet och det är svart med lite silverpärlor i och en del av dem är platta och bokstavsförsedda och bildar den allvarliga sentensen. Den ena av de två pärllänkarna pryds av en liten glittrig silverdödskalle.













Idag när jag kom hem från jobbet låg det i ett kuvert på köksbordet och väntade på mig. Imorgon ska jag ha det på mig på jobbet; det är ju sista arbetsdagen på ett tag för min del och det bör högtidlighållas lite diskret även om det inte är Fin Fredag, tycker jag.













På förmiddagen idag hade jag för övrigt avslutningen på mitt lönesamtal interruptus som vi påbörjade förra tisdagen. Det låter i alla fall mycket lovande, i all synnerhet om man betänker att jag ändå varit på arbetsplatsen ett halvår. Och jag har brett på och varit generös mot mig själv och inte stuckit under stol med att jag tycker att jag gör ett förbaskat bra jobb, vilket ju såklart kändes ännu skönare när hon bekräftade att det är den bild hon också fåttav mig, från såväl kollegor som elever och föräldrar. *sträcker på mig och spinner belåtet*

Hon undrade vad jag tyckte om min lön och jag sa att jag medvetet gått in på en låg lön, men att jag nu - när jag visat vad jag går för - förväntar mig en substantiell höjning. Vi får välan se... Kanske får jag påslag med ett par hundra... *s*

Idag har jag ordnat med lite ekonomiska grejer och betalat räkningar och förberett lite. Det börjar sjunka in i mitt medvetande att jag ska vara borta från Kärleken i TOLV dagar och att han - bara några TIMMAR efter det att jag kommer hem - åker till Thailand, med bandet, och är borta i tio dagar. GAAAHH...

Nu är han på hemväg från jobbet och jag tänkte fixa en mysfika och hinna umgåsas lite innan det är dags att däcka. Det är inte utan att jag är lite vårtrött. Men VET ni? Nu är det officiellt VÅR! Jag har hört koltrasten; både igår och idag! Göttans!

1 kommentar:

Anonym sa...

tihi... vad roligt att gå in här idag!! gårdagen var en jäveljäveldag så det satt extra fint. dina bilder blir mkt bättre än mina också. fast det är faktiskt plast i bokstavspärlorna, o jag tror inte skallen är i riktigt silver, det har jag inte köpt den som iaf.. hoppas du ska trivas i det! berätta gärna! kram! återkommer med mer skriverier, nu ska jag till soc o sen till toktant. måtte idag bli bättre än i går. i morrn är det länsrätt o det skrämmer mig som fan.