torsdag, september 14, 2006

... i vilken vår hjältinna får en överraskning

Igår var jag och "avskedsfikade" hos väninnan A (ej att förväxla med andra väninnor A *s* - den här väninnan A bor här i stan). Hon genomgår en uppslitande vårdnadstvist just nu (eller.. ja.. det har hållt på i över tre år nu...) och var helt slut. Ny rättegång är på G och just nu utreds hon, barnens far och barnen ännu en gång inpå bara tarmluddet. Jag har aldrig träffat barnens pappa men enligt väninnan är han missbrukare, har tokkort stubin och lätt för att bli direkt våldsam. Ändå måste hon lämna barnen till honom varannan vecka och det håller på att ta kål på både henne och barnen. Jag är ändå glad att jag och mina barns far kunnat lösa våra mellanhavanden, när det gäller barnen, så smidigt som vi ändå gjort.

Dock pratade vi också om annat, som t ex min flytt och allt najsigt och ljuvligt runt den och så lekte jag med hennes lilla kattunge. Den är 8 veckor men född för tidigt, alla syskonen dog och mamman vill inte veta av den.














SKITFUL är den och liksom lite knycklig och skelögd. Och samtidigt så näpen att jag bara smalt! Den vet inte hur den ska vara en katt, heller. Väninnan A har fått lära den att bajsa och fått hålla igång systemet genom att massera den och inte förstår den heller att katter tvättar sig hela tiden, så hon måste bada den varje dag. Hon undrade om jag ville ha den, eftersom hon redan har två andra katter (bl a mamman) och inte kan ha fler, egentligen. Tack, men nejtack, sa jag. Jag har haft en annan kattunge som också varit mammalös sedan den var bara ett par veckor och den var helt klart ofrisk på de flesta punkter. Och även om den vore kärnfrisk och normal så ska det inte has någon katt just nu.

Gårdagen i övrigt la jag på (ja, förutom morronjoggen, då) att städa/sortera ur det sista köksskåpet, städa kökslådorna och fläktskåpet/kryddhyllan. Det är för tidigt att göra själva flyttstädningen, men på det här viset kommer den att gå så mycket snabbare. Min städarjävelchef från pluggtiden har lovat fixa fönsterputsen åt mig för sisådär en 4-500. Jag antar att Pär Nuder inte kommer att briefas om detta...

Och så ringde Kärleken tidigare i morse för att säga att han inte kommer hit imorgon utan idag istället! Åh, vad jag gillar den sortens överraskningar! Nu måste jag nog ta tag i livet på studs här; bädda, ta en sväng med dammsugaren och fiffa och moffa lite så jag slipper funta på det sedan ifall det ska bli visning. Jag har alltså inte fått min lägenhet såld än och jag är riktigt bekymrad för det. Lägenheten är kanon och med bästa läge så jag fattar inte riktigt vad som händer. Eller rättare sagt - vad som inte händer. men skitsamma - nu blev det liksom lite fredag för mig, fast det bara är torsdag och det känns Ljuvligt!

Så... ha en trevlig helg ni tappra läsare av bloggen; nu ska jag ta ett slutröj här och sedan ska jag sitta i solen på balkongen, dricka Pasión Colombia och längta efter och vänta på Kärleken!

Inga kommentarer: